Sluten vård?

Nämen inte var jag så taggad som jag trodde på att börja blogga igen. Jag som tänkte klå alla storbloggre i hela Sverige. Måste sluta ha sådana stora krav på mig själv. Men det räcker väl med ett gulligt inlägg då och då så att ni människor från de andra planeterna som läser min blogg vet att jag lever. Då täckningen är så dålig från Jupiter till Jorden så passar de perfekt att hålla kontakt via bloggarna då dem ej tillverkat en mobil som ger oss svenskar möjlighet att ringa till våra vänner som valde att flytta till Jupiter.


Nu ska jag bli seriös. Riktigt jävla seriös. Detta avsnitt av Uppdrag Granskning som gick i onsdags gjorde mig riktigt arg.
Det handlar om en man som utnyttjat sin dotter sexuellt hela hennes uppväxt och döms sedan till sluten vård på ett psyke. Han är pedofil. Och på något vänster så får han permis, skaffar sig en lägenhet på ett barnområde och han lyckas göra ett till övergrepp, på en femårig flicka. De ansvariga på psykhemmet vill ej ta ansvar för att han lyckats skaffa en lägenhet medans pedofilen själv säger att de hjälpt honom.
Detta händer alltså i Sverige.
Det som gjorde mig mest upprörd var att se hans dotter ( som nu är vuxen ) prata och berätta. Se detta!
Jag har aldrig varit för pedofiler och kommer aldrig bli det.
Att utnyttja barn både sina egna och andras är så sjukt att ordet sjukt inte räcker till.
Fyfan. Då måste jag säga att jag hellre gifter mig med en alkoholist eller narkoman än en pedofil. Om man måste välja alltså, annars vill jag ju helst ha en lagomtjock karl utan så stora problem och jag skulle gärna se att han gillar promenader runt Grisberget och mysiga fredagar med filmer från Hemmakväll.

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning


Kommentarer
Postat av: Millibulla

Du är duktig KajsaBajsa! (hört den förr? Kom på den nu)

Såg avsnittet av uppdrag granskning nu. Går inte att beskriva hur äcklad man blir av sånt. Det är så sjukt!

Keep up the good job, och du kommer att ha dig en halvfet karl på nolltid.

Kramiz din babydoll.

2011-01-25 @ 21:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0