12/1 -11

" Jag vill ha en riktig man med gummistövlar, som tar ner mig på jorden och trycker upp mig mot diskbänken. "

Idag tänkte jag skriva om män.
Det är ungefär just nu som jag kommit fram till vad jag söker hos min blivande make. Eller, jag vet iallafall vad jag inte vill ha hos en karl.
Jag vill inte ha en karl som missbrukar t.ex :

Alkohol, droger, porr, dator eller smink.

Varför? Jo , alkohol och droger, det tror jag alla begriper varför. Jag vill ha en karl med en sund relation till alkohol som är närvarande och som älskar att spendera tid med våra barn. Mina söner ska ha honom som sin förebild. Mina döttrar ska ha mig som förebild, om dem vill, hehe.
Droger är bland det dummaste en människa kan syssla med, tror att vi alla tjejer kan hålla med om att man vill ha ett drogfritt hem för sina barn.

Porr, ja, det kan jag tycka skulle vara lite olämpligt att han missbruka. Känns som att stämningen i vårat sexliv skulle vara lite spänd ibland, speciellt om han börjar gilla sex med djur. Kan bli lite pinsamt om svärmor kommer och hälsar på och det står ett vårtsvin i ett koppel utanför sovrumsdörren täckt med grädde och en svart läderfilt över sig.

Dator, ja , vem vill ha en karl som tillbringar all sin vaken tid åt en dator? Det är ingen karl att ha som hellre sitter framför den än som tillbringar sin tid med mig. En karl som hellre sitter framför en fyrkantig, dyr makapär som bara tar ström, istället för att vara med en rund, ovärdelig filur som mig som inte alls tar så mycket ström.

Smink, har funderat på de , och fått upp lite sjuka bilder i huvudet. Skulle kännas aningen svårt att förklara för min släkt varför han ser ut som han gör. Sedan tänkte jag att min kille kanske är och julhandlar med min storebror. Min storebror skvallrar till mig att min karl handlade smink och det är det jag får. Julafton är kommen och vi har öpnnat våra paket. Min karl hoppar upp ur fotöljen av glädje när han öppnat julklappen från sig själv, innehållandes en helt ny mascara, rouge och en lila ögonskugga, som är mycket snyggare än den gröna han har på sig. Min bror skulle titta konstigt på honom. Mamma också. 


Kan någon komma med ett tips vad jag ska skiva om? Pappa min tyckte att jag skulle skriva om förmågan att tänka på sig själv utan att vara egoistisk.
Kram på er :)



Kommentarer
Postat av: Emilia

Klockrent Kaj! Tyckte din pappas förslag på ämne att skriva om var bra :)

2011-01-12 @ 15:40:57
Postat av: pappa

vilken härlig beskrivning på hur du vill ha det

2011-01-13 @ 07:26:01
Postat av: Linda

Hahaha jag började skratta rakt ut på föreläsningen när jag läste om vårtsvinet!

2011-01-18 @ 11:02:37
URL: http://lindapee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0