13/1 -11

På måndag beger jag, pappa och Leena oss till Rekronans behandlingshem på anhörighetsvecka pga. farmor.
Jag har inte alls höga förväntingar på att farmor ska bli nykter men jag far ändå dit, för min skull.
Bara för att jag ska få en chans att säga vad jag känner och kännt gentemot henne sedan jag var liten.
Vilken skam jag burit på p.g.a. hennes alkoholmissbruk. Hur mycket jag tycker om henne när hon är nykter, då hon faktiskt är världens coolaste tant! Att jag inte kommer att vilja träffa henne något mer alls när hon är full.
Och att jag hoppas att hon blir nykter så att dels harry ( brorsans son ) och mina ofödda barn ska kunna komma och hälsa på henne och känna sig trygga till 100%.
Så, jag kommer inte ha någon dator där borta heller, kommer hem onsdag kväll.

Så, då vet ni lite mer om mig. Eller min farmor.. haha :)

Alltså en sak som jag funderat på är det här med olika yrken. Eftersom jag på ett halvår ska ut i det riktiga arbetslivet så funderar jag mycket på vad det finns för olika yrken.
De vanligaste som poppar upp i mitt huvud när jag tänker på olika jobb är:
- polis
- lärare
- dagisfröken
- läkare
- hårfrisörska
- byggarbetare

Ja, ni fattar. MEN, det jag då funderat på , håll i er!!
Så otroligt mcyket saker det finns, som någon måste tillverka. Alltså, alla koppar, kartonger, tandborstar, skruvmejslar, pulvermos, handdukar osv...
När jag var mindre fråga man ofta sina kompisar, vad jobbar dina föräldrar med? Jo, det vanligaste var - min mamma jobbar på dagis, eller min pappa kör lastbil, min mamma är tandläkare och min pappa jobbar på Ica.
Men vart är alla barn som har föräldrar som jobbar med att tillverka allt?
" Min mamma är toalettrings-makare ".
" Min pappa han bygger faktiskt skolbänkar som vi sitter vid ".
Hajjar ni? Konstigt....


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tycker att du ska arbeta med människor för att du är en sånn person :)

2011-01-13 @ 15:41:12
Postat av: Woman in black

Starkt!

2011-01-16 @ 00:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0